Monday, January 10, 2011

Sesi bertemu Pemain bolasepak Skuad Harimau Malaya



Sabtu 9 Jan 2011

Selepas pergi ke rumah salah seorang pendengar ERA iaitu Kak Lela yang masak mee jawa power!! sempena hari jadi anaknya di Klang!

Pic: Ramai dah menanti , Ultras malaya

Terus Adi bergerak ke One Utama untuk bertemu dengan Skuad Harimau Malaya! Setelah hampir seminggu mereka menjuarai Piala AFF , akhirnya Nike Malaysia membawakan pasukan kebangsaan ini untuk bertemu dengan peminat peminat secara ekslusif! Acara berlangsung di The Padang, bumbung One Utama.

Para peminat terutama Ultras Malaya telah menanti sejak pukul 2ptg lagi , mereka bernyanyi sambil menari sambil menantikan pasukan Malaysia tiba.

Pic: Adi dan Fadd dengan jersi Malaysia (Home and Away)

Sempat juga Adi berjumpa dengan kawan Adi iaitu Fadd yang menggegarkan Gelora Bung Karno kerana dia seorang saja penyokong yang sangup mengibarkan Jalur Gemilang! Tapi dikalangan penyokong penyokong Malaysia dia di kenali sebagai Rambo...hahaha..ko dah tukar nama jadi Rambo lak yer Fadd!! Rambo pun Rambo la..janji layan bola!!

Pic: Beratur lurus lurus yer!! Diarang dah datang!! Jangan tackle lak..


Pic: Sorak lagi!!!

Bila pasukan Malaysia hampir tiba, para Ultras telah beratur untuk mengalu alukan kehadiran pemain pemain Malaysia. Semua excited menantikan kehadiran mereka sambil terus bernyanyi !!

Pic: Safee Sali keluar dari Alphad

Pic: Fahmi dan Safee

Pasukan Harimau Malaya tiba dengan menggunakan 7 buah MPV Alphad yang disewa khas oleh pihak Nike! Ketibaan yang stylo!! Safee Sali tiba dengan Khairul Fahmi dan diikuti oleh rakan rakan pasukan yang lain!

Pic: Sambutan yang meriah!

Pic: Dalam OU pun diarang nyanyi jugak! Gamat jadinya!

Kemudian pasukan Harimau Malaya telah diarak di dalam One Utama untuk pergi ke bumbung One Utama utk upacara bertemu peminat!

Pic: Skuad harimau Malaya berehat sebentar sebelum menemui peminat!

Lebih kurang 200 orang peminat dapat bertemu secara eklusif dengan pasukan Harimau Malaya. Malah kapten Safik, Amri Yahya dan Safee Sali baru jer sampai dari Perth Australia menjalani latinan Pra musim Selangor kat sana...

Adi: Bila sampai? bukan hari ni last kat Perth ke?

Safee Sali: Baru jer sampai pukul 9pagi tadi! Ngantuk giler ni!! Hahaha

Adi: Okla tu! Kat sana menang tak?

Safee Sali: Menang sekali, seri sekali, kalah sekali...

Adi: Complete!!

Safee Sali: Hahahaha...

Pic: Org kampung - Me with Amri Yahya

Pastu Adi tegur orang kampung Adi la..siapa lagi kalau bukan Amri Yahya!! Hehehe...kitarang apa lagi ngomong jowo la....hahaha...korang tak paham punyer...

Adi: Kepiye kang?

Amri Yahya : Khesel ki lo!!

Hahaha...kan korang tak paham...hahaha...dia kata dia kepenatan! Adi berpeluang beramah dengan pasukan Harimau Malaya agak lama jugak la, malah Adi seronok kerana mereka juga mengenali Adi ! Hahaha...(rasa poyo jap) !! Yer la Adi bukan sapa sapa dalam dunia sukan ni! Cuma peminat sukan biasa saja macam korang jugak!! macam peminat meminati artis, sama macam Adi meminati sukan! Hehehe..


Pic: Bergambar bersama Skuad HM dan juga Joe Too Phat


Pic: Sama penjaring terbanyak Piala AFF 2010!


Pic: Jurulatih paling cool iaitu Mr Rajagopal!!!


Pic: Pasukan pilihan Nike bersalaman dengan idola mereka!!


Pic: Cuba cari..di mana Adi?!! :P


Pic: Adi bersama Piala AFF!! Fuhh berat ooo...bila nak pegang World Cup lak ni?!


Pic: Sama Fahmi dan Amirul!!


Selepas itu, pasukan Harimau Malaya menyarungkan jersi untuk acara perlawanan futsal pertunjukan menampilkan Pilihan Nike menentang Skuad Harimau Malaya. Perlawanan ini juga menampilkan Jurulatih pasukan HM iaitu K.Rajagopal beraksi bersama sama. cukup sporting! Hahaha...Alangkah seronoknya kalau Adi dapat turut serta..tapi memang tak dapat la, sebab kaki Adi pun masih lagi sakit!! :(

Pic: Bergambar sebelum perlawanan.


Pic: Coach pun nak join jugak! Hahaha


Pic: Sesi sidang akhbar

Selepas perlawanan pertunjukkan itu, telah diadakan sidang akhbar dan mendengar cerita cerita daripada pemain Malaysia . Yang menarik nya pengacara pada petang ini telah menjemput Fadd a.k.a Rambo untuk menceritakan kepada hadirin tentang pengalamannya ketika berkunjung ke Gelora Bung Karno tempoh hari!

Pic: Fadd sedang ditemuramah!!

Pic: Hafizal (RTM) sedang menemuramah Safee Sali



Pic: Antara peminat yang terawal beratur utk mendapatkan tandatangan pemain!










Begitulah hebatnya smbutan penyokong penyokong Malaysia untuk Skuad Harimau Malaya kita, semoga sokongan ini akan berterusan sampai bila bila, bukan setakat dikala menang...tapi dikala apa apa sekali pun! InsyaAllah kita boleh mengejar status seperti Jepun dan Korea Selatan yang suatu masa dulu setaraf dengan kita!!!









7 comments:

sue perbs.. said...

best nye klu dpt jumpe diorg..

sniffa93_aznil4eva said...

wo meriah!

bestnya...

bro adi, happy n smile always keyh:)

ADIFASHLA said...

diarang memang sempoi dan ramah...:)

Edzlin said...

Superb lah mereka ini. Semua sporting ya. Mereka kenal abg adi sebagai penyampai era eh.

ADIFASHLA said...

agaknya la Edlin...hahaha

norahulfa said...

adi!!!!!!!! ingat saya lagi x ? saya yang dok menyemak tanya awak macam2 tu..acctually i dah SMS u! but u didn't reply my sms ..kecik tau hati.... btw bukan u aje ...i pun macam u....player kenal i much better..hehehehe...kekadang i yg x kenal player ..kah kah kah boleh x nak riak?? huhu btw nice to meet u!

Liana Nerk ! said...

haha . jawe2 ! n i know too speaking jawe ! pure jawe beb ! :)