Thursday, April 8, 2010

Gitar dari Din Beramboi...

Pic: Gitar akustik, hadiah daripada Abg Din Beramboi.

Inilah hadiah gitar yang arwah Abg Din Beramboi bagi kat Adi....masih ingat lagi tarikh masa dia bagi gitar ni....9 Feb 2009.....dah lebih dari setahun.....Arwah memang selalu bawak gitar gitar dia ke studio Era...kalau tak silap Adi, dia ada banyak koleksi gitarnya...Satu hari ni dia bawak lah salah satu gitar akustik dia....Adi pun tumpang main la....bila dia tengok Adi main gitar tu dia tegur Adi....

"Ko suker ker gitar ni Adi?"
" bestla bro...siap ada equalizer lagi...perghhh"
" Kalau ko nak ...ko ambik la....aku beli lain nanti.."
"Huh?...tak mau la...mahal la gitar ni bro....."
" Ko ambik jer la....aku memang nak beli yang lain la...."

"mana ada duit time ni bro..."
"Ko ambik la...bukan aku suruh beli....."


Well , Adi rasa macam tak percaya gak memula...takkan la Abg Din senang senang nak bagi gitar ni ...rupanya dia memang serius ......Adi dengan senang hati pun terima jer la...takkan nak tolak lak...betul tak?...kebetulan Adi pun belum pernah ada gitar akustik kat rumah...:)

Pastu bila malam lak masa nak tido tu..tetiba Adi dapat mesej....dari Din Beramboi....



Pic: SMS bertarikh 9 Feb 2009dari Din Beramboi...

Tetiba Adi senyum sendiri.....dan Adi balas SMS tu dengan ucapan terima kasih...Abg Din memang betul betul di luar jangkaan...terharu jugak la...ADi masih simpan lagi SMS tu sebagai kenang kenangan dan Adi anggap ni adalah salah satu kata semangat...:)

Dengar citer bukan dengan Adi saja dia akan bagi barang dia kalau ada orang suka....dengar citer Ada seorang VIP telah memuji cermin matanya...tanpa banyak citer..Abang Din terus hadiahkan cermin mata tu pada VIP tersebut.....so sweet kan!!! Itulah Abg Din, walaupun dia seorang yang suka buat lawak..tatapi kalau di luar kerja...dia memang seorang yang cool dan pemurah....dan dia tak suka buat lawak tak bertempat....:)...Sebenarnya banyak kenangan manis dengan Abg Din Beramboi ni...biarkan Adi simpan dalam hati la...:)...kita teruskan doakan Arwah di sana...Al-Fatihah!!


5 comments:

deela~ said...

cayalah abg adi... still simpan msg yg dh lama... btol lar kan, baik atie abg din ni, patut ramai syg kat dia... Al-Fatihah lagi tuk abg din, sok dh seminggu dia xde ngan kita tp still rasa cam ada (coz selalu tgk ulangan raja lawak) T_T

kuizikel said...

la baikkkkkknyer.. terharu baca.. smoga arwah dicucuri rahmat selalu..al fatihah

edzlin007 said...

memang sukar jumpa orang yang sebaik arwah abang din ni kan. Al-Fatihah buat arwah.

SYAH said...

baiknya arwah..pemurah lak tu..mmg terasa kehilangan..al fatihah !

** SaLLy ** said...

adi!! pas ni leh petik gitar utk kiteorg plak...best2....