Thursday, December 18, 2008

SABTU 13 DEC 2008

Hari ni sebelah malam ada konsert Pirates Of The Carribean yang berlangsung di pintu masuk Sunway Piramid. Hahaha..memang best la..sebabnya menampilkan nama - nama besar dalam industri seni suara sekarang ni. Ada Adam, Mila , BunkFace, Hujan, Saidah, Saerah dan juga Dato Siti Nurhaliza. Pergh..Adi pun bersemangat sebab kehadiran penonton memang ramai..yer la..semangat la sebab Adi dan Nana kena jadi host konsert ini..yeah!!

Pic: Ramainya...yeah!!

Sebelum konsert bermula kami berkumpul sambil makan malam di sebuah restoren Thai di sini. makan ringan -ringan jer..lepas tu Adi dan penyampai Era yang lain di berikan taklimat ringkas berkenaan konsert ini..

Pic: Captain Jack Sparrow dan musuhnya - Captain Davy Jones

Konsert ni adalah konsert promosi untuk tayangan trilogi Pirates Of The Carribean yang di tayangkan di Star Movie , Astro pada 14, 21, 28 dan marathon pada 31 DEC ini. Jadi jgn lupa tengok yer..Adi memang minat giler dengan citer ni, actually Adi pun dah ada koleksi DVD filem ni yang asli..cuma episod ke 3 tu jer yang belum ada. ..ada sesiapa nak sedekah kat Adi?..huhuhu


Pic: Adi dan Captain Jack Sparrow (tak sangka dia pandai cakap melayu..hahaha!)

Konsert bermula jam 9 malam, tapi lepas maghrib dah ramai yang mula datang dan tunggu..
terima kasih yang datang. Memang ramai..tengok pun excited..dari nervous nak jadi host ..jadi seronok lak bersama penonton..hahaha..memang konsert ni sempoi jer..gelak sakan jugak la dengan gelagat penonton yang datang malam ni.


Pic: Bang Davy Jones, ambik gambak sat! ..Ko tau tak aku tgh panas ni...!! Jangan marah bang, nanti kena buat tumis sotong.....baik baik! senyumm!!!

selain artis yang membuat persembahan, juga ada watak -watak dalam filem Pirates Of The Carribean ini turut memeriahkan konsert, seperti watak Jack Sparrow, Davy Jons, William Tuner, Elizebeth Swan dan lanun - lanun Davy Jones..agaknya , manalah diarang ni dapat costume costume ni..

Pic: Watak watak (dari kiri) lanun Davy Jones, William Tuner, Elizebeth Swan, dan askar.


Pic: Ni masa sesi taklimat!

Konsert di mulakan oleh Saerah, kemudian di sambung oleh kakaknya Saidah, dan seterusnya di sambung oleh Dato Siti Nurhaliza dengan 3 buah lagu termasuklah lagu terbaru dia ..eksklusif di perdengarkan buat pertama kali malam itu..."Di Taman Teman" tajuk lagu barunya...album barunya akan muncul tak lama lagi.Lepas tu ketiga-tiga adik beradik ini beradu suara menyampaikan lagu bersama-sama..yeah!

Pic:Dato Siti yang makin slim..huhuhu


Persembahan seterusnya di kecohkan lagi dengan Adam bersama The Bad Boyz yang menanyi dan turut mengiringi tarian Adam, memang gempak! walaupun stage agak kecil..tapi Adam dan The Bad Boyz pandai menggunakan ruang yang agak terhad itu..dan terus menari agresif..giler ahh..
Pic: Bunkface

Selepas Adam, maka kini giliran Bunkface, band yang makin di kenali ramai ini, membuatkan peminat indie band pula bergoyang badan..hahaha...mendendangkan lagu mereka antaranya.."Silly Lilly" dan juga "Sitauasi"

Pic:Mila yang rockin !!

Mila tampil dengan simple, t-shirt , seluar jeans dan juga boot paras peha, mendendangkan lagu - lagu popularnya dan juga lagu "Ayat - ayat Cinta"...best!!

Pic: Hujan dengan line up baru lagi...

dan persembahan terakhir ialah ...HUJAN..time Hujan perform..penonton yang duduk kat depan stage..semua bangun dan sama-sama nyanyi dengan HUJAN..yeah..memang best giler time ni..haha..sampai la habis konsert..

Pic; Thanks kat korang yang datang konsert ni yer...terimalah lagu dari saya....ehh ..ehh.jgn balik dulu....ehh saya nak nyanyi ni...ehh....ehh...

Konsert habis dalam pukul 11 malam, masa nak balik on d way ke kereta Adi..tetiba ada orang tegur Adi dari belakang....

Budak misteri: Abang !!!...

Adi: Yer dik,..

Budak misteri: Abang , boleh tak tolong saya..

Adi: Naper dik?

Budak Misteri: Sya nak balik ke Klang tapi bus dah takde..nak naik teksi duit tak cukup..

dalam hati adi kesian dengan budak ni..patutla sepanjang konsert di cam nak usha Adi jer...

Adi: La..yer ker...nah gi ambik duit ni ..pergi ambil teksi sekarang..

Budak Misteri: Terima kasih Abang "RIZAL"....

Hahaha...dalam hati Adi gelak jer...Adi di panggilnya Rizal..silap orang ni..haha..terus budak lelaki misteri tu berlari ke hentian teksi..sian lak Adi tengok budak laki tu..takut tak sampai rumah nanti Adi tengok dari jauh je, just make sure dia dapat teksi. haa..itulah kisahnya di konsert POC di Sunway Piramid!!



12 comments:

faRah said...

alahaii sian nyer adik tu ye abg adi nsib ade abg adi yg baik hati tlg bdk tu TAPI yg plg kesian bdk tu leh pnggl abg RIZAL...huhuhuhu mesti abg adi sengih sorg2 kan time tu.....

Edzlin said...

hahhaha lawak la adik tu. tp bagus la abg adi ambik berat tentang dia. umur dia agak2 berapa ye? anyway, saya pegi show tu, tp tgk sampai adam and bad boys abis perform je. pastu family ajak balik lak. huhu rugi nya...tp suka tgk abg adi dan nana jg. u guys mmg besstttt laahhh

Unknown said...

salam salam abg adli fashla^^
waah bestnye event tu..
haiz rugi nye xpegiT_T

Fatimah ARR said...

baiknya abg adi..
lg baik klu anta die blk..
ahaks.. :-p

Anonymous said...

baik tu mmg bagus, tp iya ke bdk tu nk balik klang ntah2 melencong kemana2....

Jijie Armidza said...

Baiknyer abg 'Rizal'.........
:-)

Anonymous said...

abg rizal??
belasah jelah dik,janji rock!!

ADIFASHLA said...

yer..Abg "Rizal" ok jer kat sini..huhuhu

Anonymous said...

lol,so nice

Anonymous said...

Although from different places, but this perception is consistent, which is relatively rare point!

Anonymous said...

abg..
bole tolong adik x?
adik nk makan..
time kaceh abg shazli

kekeke :P

Anonymous said...

Mak saya pesan, kalau pandai berjalan pandai lah balik.. hehehe.. dah tau bas takde lewat malam, reti-retilah balik awal...

apa-pa pon abang 'rizal' baik hati kasik duit...:)