Sunday, September 20, 2009

Hari Raya keluarga Pak Juraimi...:D

Ahad 20 Sept 2009

Salam Aidilfitri

Pic: My Happy family!!

Arghhhhh..balik Tanjung Karang bila raya ..memang meriah...rasanya sekarang Tg Karang ni macam Jalan TAR kat Tg Karang...banyak giler orang shopping...kenapa orang banyak shopping?..sebabnya kat Tg Karang ni banyak penduduk kampung yang mungkin jarang nak keluar bandar untuk shopping..Memandangkan kebanyakkan daripada mereka terdiri daripada peladang dan pesawah..jadi kuasa membeli mereka juga boleh tahan gak la...( diarang loaded loaded lor..)..Lebih lebih lagi baru lepas menuai sekarang ni...hahaha..Senang kata ..balik Tg Karang ..bila nak time raya..memang meriah dan jem giler...itulah mukadhimahnya.

Back to topik!!! Selamat Hari Raya!!!!!!


Pic: My beloved Embah!!

Pukul 1030pagi selepas bermaaf - maafan dan bergambar bersama keluarga..Adi dan family bergerak ke Sg Nibong ( di Sabak Bernam) ..ke rumah "embah"( nenek) Adi kat sana...lama tak jumpa embah!!..RINDUUU!!!Dapat alam embah..dapat cium embah...make me happy!!!..Dulu masa kecil kecil..lepas mak Adi habis pantang...mak Adi tinggalkan Adi dengan embah..sebab mak kena mengajar kat sekolah di Sabah...sampai la umur 6 bulan...lepas tu pergi Sabah dengan bapak Adi...jadi..Embah memang jaga Adi masa baby la kiranya...hahaha

Pic: With my mother!!

Pic: Bergambar kat rumah embah!!


Pic: Ketupat dan pilihan pelbagai rendang..pilih jer mana suka...

Rutin hari raya pertama memang sama jer setiap tahun, Adi akan berkunjung ke rumah makcik pakcik dan juga nenk saudara terdekat ..sampai la pukul 6 ptg..dan lepas tu balik ke Tg Karang balik..jarak antara Tg Karang dan Sg Nibong adalah 24 KM.


Pic: Berjaya paksa my dad and my mom pakai cermin mata hitam..ples dont tell them i put this photo here!!

Balik Tg karang bersiap sedia la..sebab sebelah malam keluarga mara Adi akan "menyerang" rumah Adi..hehehe...best best...


Pic: Lots of love!!

Senang citer hari raya pertama ni memang meletihkan...dan menyeronokkan..!!!Syukur kerana kita semua masih dapat merasai kenikmatan Syawal...Teruskan enjoy raya anda!!...untuk raya yang kedua...

9 comments:

sachikuga said...

samat ari raye adi! :)

cekkeya said...

wah, best adi beraya!

neway, selamat hari raya!!!maap salah silap, terkutuk ke apa..ehehhe

armouris said...

seronok makan tu jangan pulak sampai sakit perut. Sebagai langkah berjaga-jaga, info tentang keracunan makanan ada kat sini - Keracunan Makanan

edzlin007 said...

wahhh meriah gilerr....selamat hari raya aidilfitri, maaf zahir dan batin

** SaLLy ** said...

slamat hari raya kaptennn!! thn ni raya pertama x dpt serbu..huhuhuhu...
bila mau beraya ke teratak kuning i plak..hikhik...

faRah said...

wah meriah sakan r abg adi raye..

Aety Teja said...

selamat hari raya abang adi...

Azhad said...

Salam... selamat hari raya. Ini pertama kali saya datang ke sini sebab baru tahu alamatnya bila Adi beritahu malam hari tu... tq.

ADIFASHLA said...

Selamat Hari raya semua...selamat datang juga pada Azhad..hahaha...takde apa la sangat kat sini..cuma macam dairi peribadi Adi jer yang di kongsi sama..hahhaa