Saturday, May 7, 2011

Apa la nasib.....

Align Left

Isnin 2 Mei 2011

Pagi ni terbaca artikel utama di The Star...kisah pasal haiwan haiwan yang di kurung di Zoo persendirian dan juga untuk persembahan...Geram campur marah dengan orang orang yang membuat aniaya kepada haiwan haiwan ini.

Seperti manusia..haiwan ini juga mempunyai perasaan. Haiwan ini juga boleh stress kalau ia tidak suka dengan apa yang berlaku disekelilingnya. Dalam akhbar ni di tunjukkan beberapa haiwan yang di kurung antaranya seekor singa yang kurus di kurung dalam sangkar besi yang kecil...dan juga orang utan yang diberi rokok.....untuk di hisap....

Apa punya bodoh la yang bagi kat orang utan tu rokok....sepatutnya para pengunjung perlu tahu, mereka tidak dibenarkan memberi sebarang makanan kepada haiwan haiwan ini....tapi rokok pula yang diberikan....manalah agaknya kesedaran sivik orang orang kita yer?....

Dalam laporan ini juga menyatakan ada beberapa zoo persendirian yang didapati kotor dan tidak sesuai untuk didiami oleh haiwan haiwan ini....semoga pihak berkenaan dapat bertindak dan menangani perkara ini. Sorry lah..bagi sesetengah orang benda benda ni memang agak remeh..tapi bagi sesetengah orang yang suka dan menyayangi haiwan...berita ini amat menyedihkan!!

p/s: Tahniah kepada PERHILITAN kerana Zoo Melaka yang dibawah kendalian mereka di pilih sebagai Zoo terbaik di Malaysia...:) Syabas dan teruskan usaha anda!!!!





4 comments:

nyonyacyber said...

nak bawa anak2 pergi zoo la pasnih! lama sudah tak g zoo

sue perbs.. said...

betul.... haiwan juga makhluk Allah...

edzlin007 said...

kasihannya...dah lah berkurung je haiwan2 ni, tak dijaga pula.

wah zoo melaka, mmg best sangat2 zoo ni. zoo negara kena perbaiki ni, byk kelemahan yg org npk.

ADIFASHLA said...

Kak Nya..pergi Zoo Melaka...menarik dan sejuk..sebab banyak pokok...