Monday, May 30, 2011

Musim luruh di Tg Karang?...



Sabtu 7 Mei 2011

Hahaha...musim luruh kat Tg Karang?...no la...sekarang bukan musim luruh la...tapi musim menuai...Hari tu Adi sempat balik kampung dan naik motor jalan jalan kat sawah padi ...ambik udara kampung..cewahhh....hullamak cantiknya permandangan kuning keemasan...dulu kalau time time macam ni , memang di tunggu tunggu.




Sebabnya dapat menggagau ikan , belut dan kadang kadang dapat ular.....hahahha...betul...ular air...tapi bila dah tertangkap ular tu, pandai pandai lah lempar jauh jauh yer.....sebab tu Adi tak menggagau dalam air, cuma tolong kutip ikan atas batas sawah jer...hehehhe...lagi pun Adi tak pandai sangat menggagau..(actually takut pegang ikan..hehehe.).....



Sambil jalan jalan petang ni, sempat juga Adi kejar mesin menuai ...jadi stalker mesin padi..hahaha....best ooo


Kalau dulu, silap silap abg yang drive mesin padi tu akan jemput naik sekali...hahaha...dulu la..time kecil kecil...hahahaha....sekarang dah takde kot....rasa hilang serabut kat kepala ni bila jenjalan macam hari ni...:)

4 comments:

Shahrul Hairy Shaharuddin said...

Bestttt Wak Adi.. bila la leh jumpa Wak Adi kat sawah padi.. huhuhu~

Jom lepak Kuala Selangor! =D

Cik Miza said...

mesin sawah?? teringat kat usop wilcha...

ADIFASHLA said...

Hahha....Shahrul...bilafikiran serabut....pasti jumpa Adi disana...hahaha

ADIFASHLA said...

Kenapa Cik Miza?...suka Ucop Wilcha yer...:)