Thursday, June 16, 2011

Majlis Kawin kawan ofis ku....Joey!!

Pic: Joey cantik dengan baju pengantin serba putih..


AHAD 6 JUN 2011

Sibuk sikit hari ni sebab buat event "Kempen Berhenti Merokok" kat One Utama. Habis jam 7 mlm terus bergegas ke The Garden Hotel kat Midvalley untuk majlis kahwin kawan opis Adi iaitu Joey dengan suaminya Tze Wei...so memang tak sempat balik rumah lah, jadi salin baju dalam kereta sahaja....hehehe..

Align Center
Pic: Tingginya Natalie Hitz.FM ni....hehehe

Joey ni memang sangat baik hati dan kawan yang sporting dan peramah...hehehe...kitarang kekadang lepak makan kat cafe kalau free la...biasanya minum petang...Actually ini kali pertama Adi pergi majlis perkahwinan kawan Cina Adi...so memang excited nak la ..:)


Pic: Cenderahati dari pihak pengantin kepada tetamu, dlm bekas tu ada coklat.

Sampai kat lobby hotel , terjumpa denga Ean Hitz.FM , Tjin Hitz.FM dan juga Natalie Hitz.FM yang sama sama nak ke majlis malam ni. Ohh yer...macam majlis kahwin orang Melayu, perkahwinan kaum Cina juga ada budaya "beri wang" untuk meringankan beban tuan rumah...hahaha...so disebabkan Adi tak ada sampul angpow nak isi duit..Adi telah mintak kawan Adi iaitu Kerwin utk bawakan sampul angpow untuk Adi.... So bila jumpa kat lobby dia serahkan sampul angpow tersebut pada Adi.....Ean pulak ternampak ...



EAN : Weii bagi angpow ker?

Adi: Yer la...

Ean: Alamak...aku tak tahu...u got other angpow?

Adi: No!! ..but u can have this.....this is my back up plan!!

Ean: What!!!??? Ni sampul duit raya!!!

Adi: Oklah dari takde!! Hehehehe


Hahaha...kitarang gelak sesama sendiri...pastu masa menyerahkan angpow tu kepada petugas di pintu masuk....orang tu siap ketawa lagi..."sudah hali raya kaaa?!!!"...hahaha...Ean tersipu sipu....hahaha....

Pic: Me with Ariel (Sales AMP)

Bila dah masuk dalam terjumpalah kawan kawan ofis Adi yang lain. Yeahhh rasa macam company trip pulak...hehehe...seronok jumpa kawan kawan kat sini...1Malaysia sangat!!!


Pic: With Anu, Subra, me, Ean and Natalie.

Rakan kitarang William (Sales AMP) dan juga Natalie dari Hitz.FM telah menjadi emcee pada malam ini , dan gandingan mereka memang kelakar...hahaha...



Pic: Me with Wendy

Tepat jam 9mlm, Pasangan pengantin pun tiba dengan pakaian tradisional Cina, Pasangan pengantin berarak sebanyak 2 kali dengan kali kedua memakai pakaian pengantin moden. Kemudian pengantin akan mengunjungi dari satu meja ke meja untuk mengucapkan terima kasih dan selamat datang kepada semua tetamu.


Pic: Belinda and Ariel

Pic: Me with Serena C ( Mix FM)


Pic: William dan Natalie tgh hosting..

Paling menarik ialah pasal makanannya la..hehehe...kebetulan Adi memang lapar sangat...hehehe..ada 8 hidangan set makanan Cina dipersembahkan.. dan semuanya memang sedap....hahaha....masuk hidangan ke 3 Adi dah kekenyangan la....lagi pun yang duduk kat meja Adi cuma ada 4 org sahaja....tu pun bila Ean balik awal...jadi tinggal 3jer la....Makanan kebanyakkanya adalah seafood dan sup .

Pic: Gabungan 4 jenis makanan sejuk dan panas (Tauhu, cendawan )


Pic: Adi bersama pasangan pengantin.

Tahniah Adi ucapkan kepada Joey dan juga suaminya Tze Wei di atas perkahwinan korang berdua..:) Terima kasih jugak sebab jemput Adi...lama jugak Adi lepak kat sini, dalam pukul 1130 mlm baru Adi pulang ke rumah....satu pengalaman yang menarik yang Adi perolehi...:)


Pic: Sup Mulut Ikan...paling sedap dan best!!!


Pic: Menu makanan malam ini....


Pic : Ikan masak stim


Pic: Ayam kampung masak ginseng.

Pic: Pulut kukus..


Pic: Pulut kukus, rasanya manis manis masin.


Pic: Me with Sharon


Pic: Kuih muih dan kuih bulan.


Pic: Kuih bulan yang comel


Pic: Longan..


Pic: Longan yang sejuk!!

Memang kenyang giler dan seronok sangat malam ni. Haha....tq tq Joey!! Semoga berbahagia sehingga ke akhir hayat ya!!!


2 comments:

Edzlin said...

haha hmm saya pun baru tau kena bagi angpow.

abg adi, sup mulut ikan...ikan apa eh

ADIFASHLA said...

ikan apa tah..bab bab ikan ni i memang failed...tapi memang sedap la...