Sunday, November 2, 2008

Atie...semoga pulih sediakala..

ISNIN 3 NOV 2008


Sorry lama tak update...maklumlah cuti adik Adi kahwin..ok nanti Adi update pasal majlis kawin Adik Adi kat kampung ni yer..

Pagi ni Adi tolong mengemas rumah selepas kenduri semalam. Tengah basuh pinggan , Adi dapat sms dari Atie AF1.Terkejut dapat smsnya....

"Adi, aku minta maaf, kalau ada salah dan tersilap, esok Aku akan menjalani pembedahan untuk membuang barah kat rahim aku ni..Aku minta maaf banyak -banyak , doakan yang terbaik untuk aku yer.."

Terus rasa sedih, termenung sekejap..takut sungguh bila mengenangkan hal macam ni...
Tanpa berlengah, Adi call Atie, minta kepastian...

Adi: Atie..ko buat lawak ker?..

Atie: Buat lawak apa lak?..betul la..Takpe..Tuhan nak uji aku .(sambil Atie ketawa kecil..)

Adi: (Diam jap..) Bila kau dapat tahu?...

Atie: 2 Minggu lepas...

Adi: Hah!!!??...baru jer...naper tak bagitahu?..

Atie: Hahaha....buat apa..aku tahu ko sibuknyer..tak nak kacau ko...

Adi: Ayooo..mcm mana ko kena detect barah ni?

Atie: Actually aku dah sakit perut masa sebelum raya tu...lepas tu aku biarkan
jer la..Bila minggu lepas aku jatuh sakit lagi sampai pitam dan sakit
perut muntah semua..laki aku bawak pergi hospital lah..mula -mula doktor
tak dapat kesan, tapi bila ..jumpa doktor pakar..dan doktor tengok ada
ketumbuhan dekat rahim aku..so aku redha la...so doktor nasihatkan aku
buang benda tu..sebab kalau tak nanti aku tak boleh nak mengandung....

Adi: Bila kau masuk hospital ni?..

Atie: Esok..

Adi: Ok ..esok aku lawat ko..

Yup...sedih bila dengar kawan kita dalam kesusahan cam ni..tapi Atie tetap tersenyum dan ketawa macam biasa ..Adi lak yang rasa cam sebak...Ya Allah ya tuhan ku..pulihkan lah Atie..moga Atie akan terus berbahagia dan dapat menimang cahaya mata...kawan - kawan sekelian..doakan lah yang terbaik untuk Atie ok..Untuk Atie tabah ok menghadapi ujian ini!!!

15 comments:

Fizah said...

Lamanya menunggu Adi up-date, but its ok. u'r bz.. :)

Sian nya Ati, smg pembedahan tu akan berjalan dgn lancar dan Ati selamat. Allah menduga Ati kerana tahu Ati mampu henghadapi nya..

Berikan lah kekuatan pd Ati menumpuh dugaan maha hebat ini, Smg Allah akan berikan yg terbaik utk Ati dan keluarganya di dlm kehidupan, dikurniakan anak-anak yg soleh dan solehah..
Amin...

cekkeya said...

sian kat atie...mungkin betul, Allah nak uji Atie...semoga pembedahan berjalan dengan lancar, dan semuanya SELAMAT!!! amin...

Edzlin said...

saya doakan semoga atie cepat sembuh dan selamat. sedih bila dapat tau

+ A|Z|R|i|N + said...

kita ni tak dpt duga kan sume yg berlaku. harap2 atie ok, sihat lps operation. eh! rasa takut plak bila citer psl barah2 ni. org pompuan lg la takut bila ada kes gini. kita doakan biar semuanya selamat...AMIN..

shah said...

sabar
tu semua dugaan Tuhan

doakan yang terbaik utk Atie

ADIFASHLA said...

Yer la..kita pun tak tahu lagi untung nasib kita ni...:(

faRah said...

semoge kak atie cepat sembuh..abg adi jgn lupe uptodate pkembangan kak atie...

nyonyacyber said...

semoga atie sembuh seperti sediakala... dugaan datang dlm pelbagai cara.. kita pasrah menerimanya...

* adeqya8284 * said...

adi nanti jangan lupa update perkembangan ati erk...moga atie cepat sembuh dan tabah harungi semua ujian ni..

Anonymous said...

dont worry, it's a benign condition, they call it fibroid...die bukan kanser pun, insyaallah tak de ape2.. kalo ikut citer adi lah kat atas tadi...

RiZaL HaShiM said...

semoga atie menjalani operation dgn selamat dan lancar...amin...

Anonymous said...

keciannye kak atie..kwn sy pon penah gak kne cmtu.after operation dia dh ok..hope she will fine..
abg adi,xde gmbar kak yani kawin ker..

Unknown said...

amin

ADIFASHLA said...

Yup betul kata "medical student"..ianya di panggil Fibroid..Alhamdulillah Atie dah ok dah...

Anonymous said...

nt klu update sal perkahwinan kawen kt kg 2...jgn lpe ltak skali pic ktorg ngn kamal..taw2...hehe...kami pn memeriahkan majlis gak...dr pg smpai ptg 2..hehe...