Tuesday, September 6, 2011

Bertolak ke Penang untuk Riuh Raya ERA

Jumaat 2 Sept 2011

Bermulanya jelajah Riuh Raya ERAthon , di mana penyampai penyampai ERa berkunjung ke rumah pendengar ERa yang terpilih yang sudah mendaftar di laman web Era sebelum ini. Kami akan berkunjung ke rumah anda sepanjang bulan Syawal ini dengan kenderaan Honda.

Pic: CRV Riuh Raya ERATHON

Pic: Gambar penyampai penyampai ERA di kenderaan Honda

Menariknya di setiap kereta Ho da iaitu City, Civic, Insight, Freed dan CRV yang kami gunakan , semuanya ada tertera gambar penyampai penyampai ERA!

Pic: Insight dan Freed

Hari ni kami akan ke Utara iaitu ke Pulau Pinang , dan menginap ke sana sebelum memulakan Riuh Raya Erathon di sana . Kami berkumpul di Astro pada pukul 6 ptg dan bertolak tak lama kemudian dengan di iringi 3 buah motorsikal berkuasa tinggi. :) yang di kendalikan oleh Capt Adly, Syawal dan Nolan.

Pic: Salah satu motorsikal berkuasa tinggi yang mengiringi kami.

Pic: City Riuh Raya Erathon

Dah lama kami tak menjelajah beramai ramai seperti kali ini. semua orang termasuk Adi teruja untuk berhari raya di rumah pendengar Era yang terpilih. Dalam perjalanan ke Penang , hujan renyai renyai turun dibeberapa tempat , tapi tidak menggangu sangat kawan kawan bikers kami .
Pic: Gerimis di highway

Sampai kat Penang dalam jam 10 malam, sebab kami singgah untuk solat dan lunch dulu kat Sg Buloh...tapi bila sampai kat Penang, still lagi diarang nak lepak makan nasi kandar dulu...hehehe..

Pic: Civic Riuh Raya Erathon

Pic: Zack, Faraa, Nadia, me and Dina yang seronok dapat jenjalan...:)

Pic: Jumpala senarai tempat tempat yang menarik yang boleh dikunjungi di Penang...durian ...durian....duriannnnn

Pic: Pekena nasi kandaq la...

Adi tak makan pun , tengok ajalah diarang makan...hehehe....sejam lepas tu kami pun pulang ke hotel untuk berehat sebelum memulakan Riuh Raya Erathon yang akan menjelajah Alor Setar dulu.....jumpa esok la...:)