Sunday, September 30, 2012

Hari terakhir Kudsia Kahar di AMP Radio.

 Isnin 4 Jun 2012

Hari ni adalah hari terakhir Kudsia Kahar di AMP  Radio (Astro Radio). Adi memang respek dan suka tone suara Kudsia masa dalam radio..suara yang senyum...dan sebagai seorang boss pulak..dia adalah boss yang sangat kool. 

Antara kenangan kenangan manis Adi bersama Kudsia ialah , Adi pernah call dia direct terus ke office Kudsia ..kalau tak silap , pada tahun 2002...masa tu belum masuk Akademi Fantasia (AF) lagi.

Adi call Kudsia sebab nak menang jemputan  makan malam ekslusif  bersama Dewa 19 yang pertama kali datang ke Malaysia time tu....Actually Adi dah menang sepasang tiket dekat ERA.fm time tu utk menyaksikan konsert Dewa 19 "Mistikus Cinta" di Stadium Melawati Shah Alam. ..(Abg Najman yang bertugas kat ERA.fm time tu)...haha...tapi hanya 5 pemenang sahaja yang terpilih untuk pergi makan malam dengan Dewa 19 . 

Punyalah kecewa sebab tak dapat makan malam dengan Dewa 19....sebab tu Adi telefon terus ke office  Kudsia merayu rayu nak dapat jemputan makan malam dengan Dew 19 tu....hehehe..walaupun Adi macam agak mendesak...tapi Kudsia tetap layan Adi menerusi telefon dengan baik sekali ....dia memberi penerangan dengan sopan dan beritahu Adi bahawa  semua jemputan ke majlis makan malam bersama Dewa 19 tu dah penuh..walaupun sedih tak dapat nak jumpa Dewa19...tapi sekurang kurangnya Kudsia dah sejuk kan hati Adi time tu...:)

Tapi semasa hari utk makan malam eksklusif tu, tiba tiba bahagian promosi ERA.fm call waktu tengahari...dorang kata ada seorang pemenang makan malam eklusif tersebut tak dapat datang sebab dia tinggal kat Kelantan!! Jadi ERA.fm telah memilih Adiuntuk menggantikan pemenang yang asal tu..

Yippi!! ...perghhhhh melompat kegembiraan bila dapat berita tu, ..dalam hati Adi berterima kasih pada ERA.fm dan juga kepada Kudsia Kahar...ingat jugak dorang kat Adi...hahaha....lepas pukul 4ptg terus Adi bergerak ke rumah kawan Adi kan Subang Jaya dengan menaiki kereta abah ku untuk pergi ke KL ....sambil membawa gitar untuk di tandatangani oleh Dewa19...sukanya hati bila dapat jumpa DEWA19 time tu...masa tu Dewa19 tak femes lagi...lagu lagu dorang pun raai org yang tak tahu.... 

tgh mintak Ahmad Dhani dan Andra untuk tandatangan gitar Adi.

Kemudian Andra pinjam gitar Adi utk rakaman Melodi TV3 time tu...hehehe..

Lepas tu... Adi jumpa balik Kudsia Kahar semasa audition Akademi Fantasia...dan Adi cakap kat dia masa sebelum audition tu..

"Hai Kudsia, sayalah yg call awak mintak menang makam malam denan Dewa 19 dulu"

Kudsia terkejut jugak, dan dia tergelak sambil bercakap.."

oh...awak la yang kacau saya  time tu!! hahahaha

 Kudsia tergelak ....agaknya dia teringat kembali saat saat  Adi "mengejar" dia dengan menelefon officenya berkali kali....hahaha...rasa poyo la pulak...sorry Kudsia..

Lepas tu tak sangka pulak Adi terpilih untuk menyertai AF dan Kudsia Kahar menjadi salah seorang juri rancangan tersebut masa tu ....walaupun tak lama kat AF , tapi Kudsia tetap seorang yang baik dan bertimbang rasa dengan kitaorang...yang tak boleh lupa bila Adi muncul kembali dalam Konsert Akhir Akademi Fantasia 1...Kudsia pun mengalirkan air mata bila Adi menyampaikan lagu "Aku Cinta Kau dan Dia"......




Then masa 2004 , Kudsia Kahar menjadi boss Adi selepas Adi menyertai AMP Radio sebagai penyampai radio Xfresh FM....hahaha...rasa kecik jer dunia ni kan?!...:P... tak sangka  pulak...dulu Adi salah seorang pendengar ERA.fm, tapi kini dah jadi salah seorang penyampai ERA.fm...sebab itu Adi akan cuba layan sehabis baik semua pemanggil pemanggil dan juga pendengar ERA.fm...seperti mana Kudsia pernah layan Adi walaupun time tu mungkin Adi ni sedikit menyusahkan...hehehe......itulah antara kisah Adi dan Kudsia Kahar...actually panjang nak citer...hehehe...tapi malas la nak tulis panjang panjang.

Kudsia telah menerima jawatan di kumpulan akhbar The Star dan dia akan menerajui radio radio yang bernaung di bawah The Star. Terima kasih Kudsia atas tunjuk ajar...good luck di tempat baru. Kami di AMP Radio akan selalu ingat dan merindui Kudsia Kahar selalu...:D

Me and Kudsia Kahar....thanks and good luck to you Kudsia..


5 comments:

my name is ivana said...

hi adi, lama tak dengar lagu ni... excited sampai terus download..masa tu boleh merebeh-rebeh nangehhh..haha

cekkeya said...

Kannn. Suka jgk klu dgr suara Kudsia kt radio. Ceriaaaaa je. :)

IBU PUSPITA said...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

IBU PUSPITA said...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

MBAH JAYA WARSITO said...

KAMI SEKELUARGA TAK LUPA MENGUCAPKAN PUJI SYUKUR KEPADA ALLAH S,W,T
dan terima kasih banyak kepada AKI atas nomor yang AKI
beri 4 angka [2515] alhamdulillah ternyata itu benar2 tembus AKI.
dan alhamdulillah sekarang saya bisa melunasi semua utan2 saya yang
ada sama tetangga.dan juga BANK BRI dan bukan hanya itu AKI. insya
allah saya akan coba untuk membuka usaha sendiri demi mencukupi
kebutuhan keluarga saya sehari-hari itu semua berkat bantuan AKI..
sekali lagi makasih banyak ya AKI… bagi saudara yang suka PASANG NOMOR
yang ingin merubah nasib seperti saya silahkan hubungi KI DARSA,,di no (((085-321-606-847)))
insya allah anda bisa seperti saya…menang NOMOR 770 JUTA , wassalam.