Monday, August 17, 2009

Jelajah Era dah habis..

Pic: Berpiknik di Padang Dataran Pahlawan Melaka..


SABTU 15 OGOS 2009

Yawww.....akhirnya Jelajah Era berakhir juga di Melaka dengan jayanya.. Alhamdulillah setelah 10 lokasi sebelum ini, dan kami mengorbankan waktu hujung minggu kami ..akhirnya berbaloi juga..dapat juga kami menemui semua pendengar pendengar ERA yang di sayangi .

banyak kenangan pahit manis berlaku sepanjang Jelajah Era di laksanakan ...

Pic: Ketika sedang "on air" dengan para penonton di Melaka.

Kali ini di Melaka Adi dan Burn telah terpilih utk ke udara secara live dari padang Dataran Pahlawan ...hahaha...selalu on air kat studio ..kali ni..sambil duduk kat tengah padang pun boleh "on air"....(siaran luar)..best giler...Konsert bermula jam 5ptg..yeahh! Di sebabkan ini adalah lokasi yang terakhir..maka ada 2 sesi konsert di jalankan..iaitu sesi ptg yang bermula jam 5ptg dan sesi malam yang bermula jam 845mlm.

Konsert jam 5ptg di mulakan dengan Pop Shuvit...Adi suka giler hari ni sebab cuaca memang redup..boleh lepak kat padang ni tanpa rasa panas pun..macam picnic kat luar negara lak..haha..tak caya..tanya lah sesiapa yang datang ...hahaha..sedih gak bila tak dapat enjoy konsert sebelah petang ni sebab kena on air..tengok dari jauh jer kawan kawan Era yang lain duk sibuk menari dan menyanyi kat depan stage...hahahaha...adi on air sampai pukul 7....serentak habisnya konsert sesi ptg yang di akhiri oleh Tomok dan juga Newboyz.


Sebelah malam pula para penyampai Era telah mengenakan pakaian bertemakan 1Malaysia...Nana pakai Cheong Sam, Burn pakai ala-ala pak lebai, Ray dengan pakaian India, Sepah dan Dina pakai tradisional Melayu, Paknil pakai baju pengantin..hahaha..manakala Abg Din Beramboi pakai baju kungfu...hahaha..Adi lak..pakai jersey Bolasepak Kebangssan Malaysia..siap dengan seluar pendek dan stokin panjang!! hahaha...sempoi la...

Pic: Me and Burn...muka tgh serius sebab jadi "pemain kebangsaan" kejap!!

Actually pak Nil yang tampil dengan idea ni sebab dia sanggup nak bagi duit kat pemenang la...siapa yang dapat sorakan paling kuat akan menang la...hahaha...giler ahhh...last last yang menang ialah abg Din Beramboi...cesss....hahahaha..

Pic: Adi bersama Alexa..best!!

Adi nak ucapkan terima kasih kepada PERODUA yang menaja Jelajah Era 2009 ini..Thanks kepada Kak Sue (Perodua) yang sempoi dan cool...kat semua krew krew ERA yang bertungkus lumus, juga kepada semua pendengar pendengar ERA yang di sayangi yang meluangkan masa untuk menghadirkan diri ke Jelajah ERA kali ini!!! ..InsyaAllah kalau ada rezeki..kita jumpa lagi!!!

5 comments:

faRah said...

yeahhhhh..at last berakhir jugak jelajah era ngam2 sblm kite smbt bln ramadan kan..sdh gak tak pat join jelajah kt dtrn phlwn,keta lak wt hal rotex bley da lama mati tak prsn nsb tak kne thn ngn sarjan misai..hehehe..ape2 pn mmg best jelajah era ni yg pnting pndgr dpt knal bersua muka dgn sume pnyampai era n skuad2 era..
WELL DONE ERA!!!KEEP IT UP!!!

Edzlin said...

wow, best gile yg last ni...sayang tak dpt pegi, saya cuma dpt pegi d penang dan taiping je

Unknown said...

punye la ada 11tempat jelajah era kali ni..satu tempat jerk nora dpt g...yg last skali kat melaka....turun dr kl around kul 2pm camtu...smpi sn konsert petang start..so layan.....mlm gerak blk kl smula..huhuhu

Mulan said...

Dah habis and yet satu pun tak dapat pergi..
hopefully there'll be Anugerah ERA..

Rusma Gadis Ungu said...

HAI ABG ADI...
huwa!!!!....nampaknyer jelajah era dah abis.huhuhu...jelajah kt dataran pahlawan x dpt pegi coz kene keje..huhu...but at list kite ader dtg kat 2 tmpt iaitu kt shah alam n kt nilai.
yg penting kite x lupe bile abg adi layan lagu ngan kitarang skali.siap suruh lompat lagi.hahah!abg ingat ker? ;-)
hope that era wat lagilah jelajah nie pada tahun dpn. conpom kite pegi.hihihi..cayalah!