Friday, November 11, 2011

Jumpa Dentist!


Khamis 27 OKT 2011

Isnin lepas Adi pergi ke dentist kat Puchong ni sebab nak buat scaling. Iaitu bersihkan sekeliling gigi daripada tartar dan juga kotoran. Dah lama tak buat scaling ni....habis berdarah gusi ....Scaling ni takde la sakit, cuma kekadang rasa ngilu jer......entah, sesetengah orang akan rasa sakit ...tapi nasib baik Adi takde perasaan itu..actually suka giler buat scaling ni. Sebab kita boleh rasa semua kotoran kat celah celah gigi tu hilang lepas tu......rasa mcm banyak gua kat dalam mulut lepas scaling...hahahha

So hari ni Adi datang dentist lagi...kali ni nak tampal gigi lak. Hari tu dentist tak kasi tampal gigi sebab gusi berdarah ...so hari ni buat 3 tampalan...2 kat gigi depan dan satu kat gigi geraham....



Pic: Sedang menghilangkan nervous...


Proses menampal agak lama jugak la, yang paling Adi terkejut bila dentist "menggerudi" gigi depan Adi sehingga jadi bulat berlubang...hahaha....bayangkan diantara 2 gigi arnab Adi ni ada lubang bulat kat tengah tengah...hahaha...kelakar wei...Actually Adi dah panik dah bila dentist tunjukkan cermin dan melihat gigi depan Adi berlubang cam tu....hahaha....


Pic: Seronok agaknya dentist ni menggerudi gigi depan ku...


Lepas tu dentist pun sambung balik kerja dia...lepas setengah jam.....wallaaaaa.....lubang tadi dah hilang......perghh magic giler....puas hati dengan hasil kerja dentist ni.....oklah , Gigi geraham pulak ada lubang besar...Dentist terpaksa korek..memang besar lubangnya...perghhh..lepas kena tampal..dentist kata takleh makan benda keras keras...dan lepas gosok gigi, kena kumur kumur dengan listerin dan juga buat flos gigi sebelum tidur...:)

lepas ni nak putihkan gigi yang semakin menguning ni....agak mahal juga nak buat whitening ni.....sabor jer la....hehehe....


Pic: Proses mengeraskan tampalan....


7 comments:

armouris said...

info tentang pemutihan gigi di SIHAT SELALU - Rawatan Pemutihan Gigi

sue perbs.. said...

hehe.. smakin berseri la senyuman lepas ni..

ADIFASHLA said...

hehehehe...mestilah

♥ MISZ hazNie said...

seronok jugak buat scalling nie...lagi2 dkt PKU UPM...=)

edzlin007 said...

kenapa kena gerudi gigi dpn tu abg adi?

ADIFASHLA said...

sebab cavity.....

Liling said...

gigi saya siap kena x-ray agi, kena wat pembedahan betulkan gg =.=.

btw,follow u. =)