Friday, November 25, 2011

U-DJ ERA...pendengar Era jadi penyampai radio...cool!

Pic: Amin dan Ibunya yang menemaninya

Jumaat 11.11.11

Hari ni di ERA FM ada segmen khas sempena hari yang unik 11.11.11. Kami adakan segmen U-DJ..dimana pendengar ERA yang berminat untuk bersiaran bersama penyampai penyampai ERA dikhendaki mendaftar di laman web ERA. Pendaftar yang terpilih akan bersiaran selama satu jam dengan penyampai ERA .

Pic: Bersama Erra Fazira.

Sepatutnya untuk segmen Petang ERA bersama Adi ada 4 orang pemenang. Namun seorang pendaftar ERA tu tak dapat datang sebab keretanya rosak masa on d way nak ke studio ERA. maka hanya 3 orang sahaja yang bersiaran bersama Adi petang ni. Setiap seorang diberi masa selama satu jam untuk menjadi penyampai ERA. Jadi penyampai bukannya senang. Tanya sendiri mereka ini yang mengalami suasana menjadi seorang penyampai radio...hehehe...dulu Adi berlatih selama 6 bulan sebelum keudara secara langsung di radio...(dengan Xfresh FM ) dulu...

Mula mula Adi bersiaran dengan Amin, kat luar studio Amin sangat xcited...tetapi bila berhadapan dengan microfon..Amin jadi kelu...hehehehe.....katanya gugup juga bila nak bercakap...hehehe...takper Min ...pengalaman tu!

U-DJ yang kedua Adi iaalah Erra Fazira..bukan artis tu la..tapi seorang pelajar tingkatan 5 yang nak ambil SPM....katanya malam tadi dia dah berlatih dnegan kakaknya...hehehe....boleh tahan prestasinya....boleh diasah lagi!!

Pic: Bersama Marina.

Manakala peserta U-DJ ke-3 ni bernama Marina. Pernah bercita cita nak jadi penyampai radio...tetapi selepas melakukan tugas di ERA ni katanya ....taknaklah meneruskan niatnya utk menjadi seorang penyampai radio...hahaha...bila ditanya kenapa taknak jadi penyampai radio...katanya dah selesa dengan tugasnya sekarang...hehehe.....jadi penyampai radio sekarang ni tak sesusah jadi penyampai radio zaman dulu dulu....sekarang semua dah tersedia..kalau dulu kena angkut CD masuk dalam studio dan mainkan secara manual tau...hehehehe....

Tahniah kepada semua pemenang, insyaAllah lain kali kita buat lagi U-DJ ni...dapat juga mengeratkan silaturrahim dengan pendengar ERA.


1 comment:

Edzlin said...

wah...betullah namanya erra fazira... :D

mmg sesuai buat every year U-DJ Era ni.