Monday, September 22, 2008

Berbuka Puasa di Rumah Cikgu Siti Hajar

ISNIN 21 SEPT 2008

Pic: Meriah!!..adus..macam mana nak diet ni?...

Petang ni Adi pergi ke rumah Cikgu Siti Hajar kat Ampang. Cikgu Siti Hajar ini adalah salah seorang cikgu kesayangan Adi masa AF1. Actuallysayang semua..yeah ..tapi Cikgu Siti Hajar ni agak rapat sikit sebab dia ni pun orang jawa..so senang la Adi borak ngan cikgu...hehehe..tahu tak , masa kat AF1 dulu , selalu kitarang cakap jawa kalau nak cakap agak - agak rahsia..walaupun ada mic dan kamera..tapi krew tak paham..hehehe..betul tak?..hehehe..Tapi bukan cakap buruk pasal orang..tapi pasal itarang la..student AF masa tu...hehehe...

Pic: Adi di samping 3 orang mak budak..dan bakal mak budak..hehe.
(Dari Kiri: Cikgu Siti Hajar, Atie, Adi dan Rosma)


Memang sejujurnya Adi dan rakan AF yg lain memang manja dengan Cikgu Siti Hajar ni..hahaha...mengaku jer la...ok ok berbalikpasal berbuka kat rumah Cikgu siti Hajar ni, Adi bertolak dari rumah dalam jam 6ptg. Dalam hati,rasa mcm tak sempat jer nak berbuka ni, sebab kena lalu highway MR2..Biasala time time cam ni memang jam gila. Nasib baik la tak jam sangat...cuma slow jer la. Sampai rumah Cikgu siti Hajar dalam jam 7ptg. Sama sampai dengan Atie dan suaminya. Rasanya kami yang terlambat..tak sabar nak jumpa kawan-kawan AF1 yang lain.
Pic: Senyum semua!!!
(Dari Kiri Duduk: Saiful(suami Atie), Atie, Cikgu Siti Hajar, Rosma dan Khai.)
(Berdiri dari Kiri: Adi dan Sahri
)

Ingat kan ramai yg dah sampai...rupanya hanya ada Khai, Rosma, dan Sahri..campur Atie dan Adi..cukup 5 orang jer yg sampai....hmmm geng AF1 yang lain ..hmm jangan tanya la...malas Adi nak citer...huhuhu..mungkin memasing sibuk atau tak lapang kot.

Bukan apa , Adi pun sanggup tak menghadiri jemputan berbuka yg lain semata-mata nak jumpa kekawan lama yg sama-sama dalam AF1 dulu..huhuhu..nampaknya hampa lagi la kali ni..hehehe...sedikit kecewa..:(

Pic: Dah besar panjang pun nak Cikgu suap!! Cess!! Tak malu!!..huhuhu

Tapi takpelah , yang penting Adi nak berbuka puasa dengan Cikgu Siti Hajar, masuk masuk rumah dia jer , nampak bayangan Cikgu..terus tersenyum..hmmm rindu kat Cikgu, lama tak jumpa..yeah!! Anak cikgu yang kecil , Afiq pun ada juga menyambut kami..hehehe..lepas salam-salam ngan Cikgu dan suaminya..terus anaknya yang kecil tu seret Adi ..ajak main badminton..hahaha..buleh?!...tinggal beberapa minit jer nak buka..demi tak nak hampakan Afiq..sempat juga Adi main badminton sambil pakai baju Melayu..alahai ...

Pic: Lepas makan , hati pun senang...

Hahaha, citer pasal menu lak..Suami Cikgu Siti Hajar , memang terer masak, yup..antara menu utama ptg ni ialah laksa asam dan juga masak asam pedas...wallaweiii..laksa!! Lama tak makan Laksa cikgu!! ..Kalau nak citer kesedapan dan kenikmatan serta kepekatan kuah laksa Cikgu siti Hajar..hmm susah nak gambarkan..korang cubalah sendiri..Adi kalau kat rumah Cikgu Siti Hajar , mesti tak malu nyer...tambah makan sampai 3 kali!!! hahaha..errr...lapar campur sedap...hehehehe..Disebabkan Adi memang "hantu laksa" ..maka tak sempat nak cuba masak asam pedas cikgu la..sebab perut dah penuh sangat...Tapi tengok gaya si Sahri dan Khai..diarang pun kuat juga melantak..hehehe...sedap la gamaknya tu..

Pic: Murid-murid! Ini namanya piano...bukan bongo!!!- Baik Cikgu!!!

Lepas makan , kami pun borak borak la sikit pasal diri memasing..hehe..sambil sambil makan kuih raya cikgu yang dah tersedia atas meja..alamak..kuih raya!! Layanlah!! ..

Atie, Rosma dan Khai dah kawin, so tahun ni ..diarang menyambut syawal dengan keluarga memasing la..huhuhu..seronok la gamaknya yer..huhuhu..Kata Khai dan Rosma , bulan 11 nanti diarang akan beraksi dalam Sehati berdansa....so undilah diarang nanti yer..huhuhu..ok kot..sebab Rosma dan Khai pun pandai menari..takde la macam Adi..keras..mcm lidi!!..huhuhu.

Atie lak katanya sedang berusaha untuk dapat baby...yeah!!Baby AF pertama la nanti..insyaAllah Atie..kalau ada rezeki nanti...ada lah tu...hehehe...Sahri, mcm biasala..nyanyi jer kerjanya..

Masa nak balik, cikgu bekalkan dengan laksa yang lebih..huhuh..rezeki..rezeki...dan laksa itu bertahan selama 2 hari oo..punyer la sayang nak makan....Adi buat makan sahur dan berbuka keesokkan harinya..hehehe...sedap oooo!!!Terima kasih la kat Cikgu...InsyaAllah nanti raya..kami serang lagi rumah cikgu..HUHUHU!!
Publish Post

4 comments:

Fizah said...

Amboi, manja betul Abg Adi kite ni dgn cikgu siti hajar. Siap bersuap lagi.. jelesnye.. Alamak, fizah pun hantu laksa gak ni. tgh baca ni, tetiba terliur.. Adoyai...

Anonymous said...

kalau ada semua org mesti best... azza,liza,nija,vince(skrg bljr kan)burn bertugas... betul x adi...

faRah said...

abg adi tu bile lg nk bkluarge mcm atie,khai n rosma??hehe..a'ahh lah if ade sume stdnt kan best..

edzlin007 said...

ala...kalo ada pic abg adi main badminton tu kan best. hehe, syok nya dpt tgk balik AF1 ni...