Monday, October 20, 2008

Hari paling letih!!!!

AHAD 19 OKT 2008

Dah 2 minggu berturut Adi balik ke kampung sebab majlis perkahwinan adik Adi akan berlangsung tak lama lagi. Haha..balik ke kampung Adi tinggalkan semua yang berkaitan dengan dunia "glamor/celebriti" ..kat kampung jadiorang kampung la..so hari ni tugas Adi ialah untuk mengemaskan laman rumah..hahaha..lama tak buat kerja-kerja cam ni..berbekalkan cangkul, penyapu dan kereta sorong ..tugas ADi adalah mengemaskan bahagian tepi rumah yang agak semak..yeah..sampai licin Adi kerjakan..huhuhu..pastu mengalihkan pasu-pasu bunga yang ada kat rumah tu..dan dialaihkan ke tempat yang sesuai..agar tak menggangu orang nak lalu lalang nanti..berat gak pasu -pasu ni...alih lah dengan menggunakan kereta sorong..

Dah penat mengalihkan pasu.sambng balik cabut rumput kat halaman rumah....time ni dah panas dah..dalam jam 10 pagi dah..huhu...lepas tu Abah panggil lak....tolong dia cuci ikan keli..hehe..nak buat lauk untuk malam nanti , sebab ada kenduri doa selamat. Adalah 80 ekor ikan keli yang Adi cuci..hehehe..sakit tangan gak..sebab tak pernah cuci ikan keli actually..

Lepas tu berehat kejap..pukul 3 lak Adi sambung kerja dengan menggantikan lampu - lampu yang tak hidup..di gantikan dengan yang baru..mengusung tangga dalam dan luar rumah...leas tu cuci kereta Adi dan juga kereta adik Adi yang agak kotor la ..huhu...sampaila Maghrib.

Lepas Maghrib Adi menyusun tempat untuk makan kenduri malam ni..setting la..hahah..masuk kedapur dan ruang tamu berulang-ulang kali sambil di bantu adik ipar..hehehe..kiranya kitarang berdua la yang penat sikit.Adik lelaki Adi lak tak balik, katanya ada final exam, selalu dia yang paling rajin..hahaha..Abgnya ni yang selalu goyang kaki..Tapi malam ni dia takde..so Adi kenalah jadi front man..hahaha..

Oh yer kenduri doa selamat ini adalah untuk majlis perkahwinan adik Adi yang akan berlangsung tak lama lagi..agar semuanya baik baik dan berjalan lancar. Selain daripada itu majlis ini bertindak untuk membincangkan siapa yang akan jadi ketua untuk majlis "rewang" nanti.Ada yang kena jadi Ketua untuk makanan, minuman, cuci pinggan mangkuk, angkat hidangan, dan jaga tempat makan.Banyak cabangnya...dan Alhamdulillah budaya "rewang' ni masih di amalkan di tempat Adi..yup..ini cara kampung..saling tolong menolong!!

Habis kenduri dalam jam 1030ptg, Terus Adi mengemas seorang diri..sebab adik dan adik ipar semua dah balik ke KL..sebab esok kerja..nah..takkan nak tinggalkan macam tu jer..sian lak kat abah dan mak..so kemas la ..sikit -sikit..esok mak ngan abah just basuh pinggan mangkuk jer..so..habis angku-angkut lak..dalam jam 11 malam..barula Adi dapat rehat jap dan makan malam..sedapnya..sebab lapor la..hhehe...lepas makan dah penuh..barulah rasa penat sangatsangat..hahaha..sepatutnya Adi nak balik ke KL malam ni gak..tapi memandangkan kepenantan, Adi tangguhkan..balik esok pagi la...penat tido la..

Yup..puktul 4pg Adi bangun ..dan 430 pagi adi dah bertolak balik ke Kl dan sampai ke Astro jam 55opg..terus on air...

hmmmm hari yang betul-betul penat!!

7 comments:

PINATBATE said...

sing sabar yo..macam tu lah abang ipar nak sambut adik ipar baru...

faRah said...

uih farah yg bace ni pun trase penat...bsmngt btol abg adi nk dpt adik ipar baru...

Fizah said...

maceh adi sbb up-date blog..
kitaorg yg membaca pun dah penah kan, apatah lagi Adi yg merasa nya.. erm.. Agak-agak Ada turun 1kg tak berat? hihihihih :)

edzlin007 said...

tak nak jemput kitaorg ke abg adi. hehehe saje gurau nyibuk

ADIFASHLA said...

Tak turun lagi la...naik ada lagi la.hahaha..kantoi!

Fizah said...

Hahahah.. xper la Adi. asal kan adi sehat walafiat, kitaorg pun senang hati.. :)

Emma said...

sape yg kawen??
kamal ke???