Thursday, October 9, 2008

Misi Turun Berat Badan....hmmm

Pic: Nak sedapkan hati..."mesin ni rosak ker apa?...salah ni!!!"


Ok..semalam Adi pergi farmasi, tgh belek belek barang...sekali ternampak la mesin timbang berat badan ni..hahaha...best best...jadi beli lah..supaya boleh selalu timbang berat badan. Masa dah sampai rumah, terus Adi berdiri kat atas timbang ni...nak tahu tak berapa berat Adi?..

62KG!!!!!!!

Mak aiii..ringannya Adi,.haha..senyum sensorang la ,! aik..ringan nya dah..hehehe..kembang hidung..tak sia -sia beli mesin timbang ni...makluma lah 2 tahun lepas Adi pernah cecah 64kg..ringan tau..main futsal pun tak mengah!

Untuk makluman semua..masa Adi timbang ni..mesin ni tak keluar lagi dari kotaknya......Jadi Adi pun tak puas hati..takkanlah ringan giler.

Jadi bukalah kotak mesin ni..laaaa...rupanya ada satu lapisan kotak yang menyendal papan untuk kita berdiri di atas mesin ni..jadi lapisan kotak tu turut bertindak menampung berat Adi...sebab benda tu masih dalam kotaknya dan tak nampak sebab lapisan kotak tu menyendal kat bahagian bawah mesin timbang berat ni.
Terus senyuman yang terukirdi bibir menjadi kelat!! Cesss.......agaknya berapa berat sebenar Adi?..Adi cabut lapisan kotak yang menampung dan keluarkan mesin tu dari kotaknya.

Dengan gaya cuak dan secara perlahan lahan...Adi naik mesin timbang tu...wow!!! 36kg!! ..opsss..itu baru sebelah kaki.....

Inilah kebenarannya....bila Adi naik dengan kedua dua belah kaki..

ARGHHHH!!!!!! 70 Kiloooooooooooooo!!!!!! Tidaaakkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk!!!



**
Moral: Keluarkan dulu mesin timbang dari kotaknya..untuk ukuran yang jitu!

24 comments:

shah said...

hehehhe, turun apaaaa
naik ade laa

Fizah said...

xper.. walau bagaimana pun rupa bentuk adifashla, kitaorg tetap sokong dan sayang banget kat Adifashla.. Cayok.. Cayok.. misi turunkan berat badan..

(komen ikhlas dan jujur : rasanya berat badan mcm tu sesuai dah dgn ketinggian Adi, x perlu terlalu kurus, mcm org sakit plak kan.. )
Cuma perlu jaga kesihatan, supaya kolestrol dalam badan x tinggi..
Dulu fizah pun gemuk, 2 tahun lebih tak makan nasi.. Masa tu semangat berkobar2 dan tinggi nak diet.. hihiih

ADIFASHLA said...

alamak..dah kena smash dengan Shah..hahaha..baik encik..saya nak turunkan lah ni..lawan Pak Nil..haha..Tapi tak sanggup nak buat cam Pak Nil..sampai sakit-sakit dia diet..Sakit perut..

Fizah said...

Pak Nil diet smpi sakit perut? diet apa tu? heheheheh.. sian pak nil xder org jaga dia..

ADIFASHLA said...

Fizah la jaga..hehehe..

Fizah said...

Fizah jaga pak nil?
masalah nyer nak ker pak nil?
hehehehhe :) klakar betul..

fabregas said...

i dari dulu maintain 65 kg... hehehe

Fizah said...

Xper la Fizah jaga Adi jer la..
hahahahahaha.. Joking jer, jgn amik hati yer.
X sabar nak pi rumah terbuka era ahad ni.. teruja..!

faRah said...

hahaha...abga di kite same berat naik..ni tgh diet ikt style abg ray..ble nk mkn nasi teringt pesan ray trus tak jdik mkn...tp skt jugak lah skt kepala jdnyer..obses sgt nk slim...hehehe..padahal brt baru 50 naik r 4kg raye nie..abg adi maintain r tak pyh nk diet2..abg adi ttp comel what..

firdee said...

salam Adi,
fes taim ni kasi komen kat blog Adi.

Bukan biasanya makin turun ke kalo puasa...huhuhu...ni mesti makan banyak masa berbuka haritu...

ps: lari topik sket...kat kg saya sg. hj dorani baraan pon dah x macam tahun² sudah...mcm dah berpuak² :(

PINATBATE said...

abg adi..nak link blog abg fahmi

ADIFASHLA said...

http://angelusizika.blogspot.com

ADIFASHLA said...

Nah, memang betul..di sebabkan oleh fahaman politik berlainan, baraan jadi mangsa..hmm..tak tahu la..mungkin lepas ni ...boleh pupus tradisi baraan tu..

edzlin007 said...

hahaha....klaka la abg adi ni. takpe, 70 kilo takdela gemuk lg. agaknya abg adi kena join ray skali kut, baru semangat nak kurus

adeqya84 said...

70 kg tinggi adi berapa erk? hehehe...itu masa sigle lg tu..nanti dah ada tukang masaknya camner erk...hehe gurau2 jer adi..jgn mare...

ADIFASHLA said...

Hehehe..ni mesti nak kira berat badan ideal..kitarang la ni yer?..hehehe..buleh buleh...175cm 70kg ..hehehe..

shah said...

try test tengok hujung bulan ni timbang berapa berat?? open house banyak lagi tak pegi lagi kan...

mari kita tengokkkkkkk

berani tak berani nak timbang ni adi? =D

crazyloveman said...

wah........
ok lah tuh (tagline Saida)
hurm...
good luck 4 ur misi k....
hehehhe
;)

ADIFASHLA said...

Err..hari ni Adi timbang dah turun 50gram..ok ker?..hehehe...nah..di sebabkan rumah terbuka ada..maka..mungkin susah sikit la..huhuhu..

Fizah said...

xper Adi, cayok.. cayok.. Takpe, klau Adi pi rumah terbuka, sebelum makan makanan berlemak tu ambil la diet drop beberapa titik. Ia boleh memblok lemak yg kita mkn.. Semoga berjaya..!

ADIFASHLA said...

Kata orang , makan Oat juga baik utk menyerap lemak yg kita makan, tapi kena makan oat 1/2 jam sebelum makan makanan utama kita la..

Fizah said...

oat pun bagus.. nak plak adi tgh berusaha menurunkan kolestrol dan lemak dalam badan.. cayok.. cayok..

cekkeya said...

sabo je la adi...apa2pun, berat tu tak penting...sehat tuh paling utama!!!hehe

Cik Luna said...

hahahaha...kesah berat badan!!!
cuba try jus matte 5
mcm popular je
hahahhahaa