Sunday, July 24, 2011

Beramal di Yayasan Orang Kurang Upaya Kelantan

SABTU 16 Julai 2011

Hari ini Adi dan Nana telah di jemput bagi memeriahkan Karnival Yayasan Orang Kurang Upaya Kelantan (YOKUK) yang berlangsung di ibu pejabat YOKUK di Pengkhalan Chepa Kelantan. Kami bertolak dari Subang dan sampai ke lokasi dalam pukul 12 tgh hari...

Pic: Sampai sampai jer di jamu dengan nasi dage!! Yaww!!

Sebetulnya kami di jemput oleh rakan kami yang menganjurkan majlis pada hari ini. Terima kasih pada Shasha dan juga ibunya iaitu Datin Suliana yang sudi menjemput kami...hehehe...ShaSha ni memang peminat AF dari Af1 sampailah sekarang ni...:) . Kami pun dah kenal lama dengan keluarga Shasha...:)


Pic*: Persembahan tomoi

Pic*: Persembahan silat

Cukup meriah bila kami sampai ke ibu pejabat YOKUK ini...ada gerai jualan , persembahan karaoke,tomoi, silat , cabutan bertuah, jualan gerai, dan juga kehadiran orang ramai yang menyokong acara pada hari ini.

Pic*: Sukaneka sedang berlangsung


Sedih bila dengar cerita daripada pihak Yokuk yang ingin menjayakan majlis ini...mereka telah menjual kopun untuk majlis pada hari ini....minggu lepas mereka telah menghantar pegawai dan juga warga OKU untuk menjual kopun yang boleh digunakan pada hari ini di KB Mall....malangnya cuma RM30 sahaja kupon yang terjual....Aduhai...sedih dengar cerita daripada mereka...


Pic*: Sama sama menari dengan Nana dan Adi..hehehe

Alhamdulillah sambutan pada majlis kali ni paling meriah kata pegawai Yokuk....memang ramai yang datang ke majlis ini...ketika Adi dan Nana sampai pun keadaan agak sesak ....weeeaaa...Tanpa berl;angah lama, Nana memulakan tugasnya sebagai pengacara pada majlis hari ni...sungguh meriah bila orang orang kurang upaya ini sama sama berseronok bersama keluarga dan masyarakat setempat...:)

Pic*: Bersama dengan adik ni yang tak nak berenggang dengan Adi ...hahaha


Masa Adi nyanyi pun ada yang sporting naik ke pentas sama sama bernyanyi bersama Adi...Adi pun sempat berduet dengan Nana menerusi lagu "Hanya Memuji"...hahaha...lagu ni memang lagu carik makan Adi dan nana ler....hehehe....siap ingat steps dia lagi.....kahkahkahkah........cuma masa lagu "Kasih Ibu" ......Adi agak emosi sikit bila melihat ibu ibu yang ada ...yang sentiasa sabar menjaga anak anak mereka yang mungkin sedikit istimewa...namun ibu ibu ini juga lah yang menjaga mereka dengan sebaiknya dan penuh kasih sayang.....sungguh besar pengorbanan ibu ibu ini.....:)






Pic: Kek kek yang disumbangkan pada hari ini.....banyak giler!!

Selain itu ada upacara meniup kek kek harijadi Yokuk sumbangan daripada hotel hotel dan badan badan persendirian...khabarnya ada 50 kek pelbagai saiz yang di sumbangkan pada hari ini...dan kami ramai ramai meniupnya...yeahhh!!!


Pic*: Upacara potong kek !!

Jadi kalau ada yang berkemampuan tu , ringan ringan kan tangan hulurkan bantuan, tidak semestinya dengan wang ringgit....tapi mungkin sumbangan tenanga anda dapat membantu Yokuk ini.....Syabas kepada para sukarelawan yang bertugas di YOKUK tempoh hari.....:)

Pic: Antara hadiah cabutan bertuah , juga motorsikal sebagai hadiah utama.


Selepas persembahan, Adi dan Nana singgah ke rumah Datin Suliana di Kota Bharu untuk menjamu selera lagi sambil menantikan penerbangan balik ke KL...ya ampun, memang makan sahaja...kali ni kitarang makan laksam yang sedap giler....sampai tapow bawak balik KL...hehehehe....terima kasih lah pada Shasha dan Datin Suliana serta keluarga di atas layanan yang baik sekali kepada Adi dan Nana.....

Pic: Laksam ....yum yum!!!


Pic: Tugas dah selesai, perut dah kenyang....Nana terlelap menantikan flight!!


Alhamdulillah..Adi dan Nana tersenyum puas dapat menjayakan majlis amal ini...InsyaAllah lain kali kitarang buat lagi kerja amal ni...:)

*Gambar dari lamanweb rasmi Yokuk -www.yokuk.org









7 comments:

kaskas said...

huhu..kami pon terhibur ngan kedatangan adi dan nana...kowg mmg best...bkn senang nk melayan kerenah owg OKU..nie,,tp lau kita dh faham mereka btul3,,bru kita akn nmpk apa keistimewaan yg mereka ada...

sue perbs.. said...

bnyk nye kek.. sedap

ADIFASHLA said...

Kaskas...mereka pun insan juga sama cam kita...still ada perasaan ingin di sayangi....bukan itu yg mereka pinta.....kenalah bagi sokongan yang termampu...

kaskas said...

lau ady nk but amal lg kn try laa jadi sukarelawan kt PDK-PDK..area ady 2,,,komfem,,,sronokk,,hikhik..

edzlin007 said...

Alhamdullilah...

ADIFASHLA said...

Apa benda PDK tu kaskas?

kaskas said...

kahkahkah...PDK tu adalah Pusat Dalam Komuniti...ia adalah salah satu
pusat jagaan harian utk kanak2 OKU...